Ga naar hoofdinhoud

100% aandacht voor tuinbouw & marketing

Christine Strijbis

Op het gebied van marketing, communicatie en social media is er in de tuinbouw- en agrarische sector de laatste 20 jaar veel veranderd. Vandaag kopen we onze planten bijvoorbeeld online én maken we van onze tuin steeds meer een thuis. Als 100% Leiden volgen wij de trends & ontwikkelingen op de voet, want wij hebben onze roots ook in deze mooie sector. Van opgroeien in en om de kas tot het werken bij veredelaars, bloemenexporters en leveranciers in de tuinbouw. We zagen de sector veranderen van aanbodgericht naar vraaggericht werken. Christine, één van onze bloemenmeisjes, deelt met enthousiasme een aantal van onze groene tuinbouwprojecten.

Tuinbouwevent promoten met social media

Wie kent Kom in de Kas niet? Hét event waar de consument een kijkje mag nemen in de kas. Wat is het jammer dat dit event al twee jaar niet kon plaatsvinden. Om toch betrokkenheid te creëren bij de niet-kenners van de Nederlandse tuinbouw, zorgen wij voor mooie storytelling en creatieve social media posts over de innovaties in de sector. Op deze manier promoten we met plezier hoe uniek de Nederlandse tuinbouwsector is.

Plantconcept introduceren met POS materiaal & een passende website

Na lange periodes van veredeling, komt een veredelingsbedrijf eindelijk met een unieke plant of bloem op de markt. Sakata zag jaren geleden al kansen met SunPatiens, een impatiens met een enorme bloei- en groeikracht. Voor de Europese markt staat er inmiddels een compleet POS pakket klaar met labels, posters en potcovers, waar retailers en telers maar al te graag gebruik van maken. De opvallende website geeft een overzicht voor alle tips voor consumenten.

Tuinbouwverpakkingen verkopen met Google Ads

Bloemisten in Europa kiezen steeds vaker voor one-stop-shopping. Broekhof faciliteert dat met hun webshop. Om meer verkoop te realiseren, hebben wij de Google Ads verbeterd en geoptimaliseerd. Inclusief een uitbreiding met shopping advertenties voor meer resultaat. Met de inzet van de campagnes is de omzet tot nu toe met 150% gestegen. Ook retargeting campagnes via Google Ads werken goed voor deze verpakkingsspecialist in de tuinbouw en bloemisterij.

Micro-influencers inzetten voor florerende webshop

Vegs & Flowers, de nieuwste webshop voor het bestellen van groenten- en bloemenzaden, startte 2021 goed met een toffe marketingcampagne. Een 100% uitdaging waar wij graag met onze groene vingers mee aan de slag gingen. Door een effectieve combinatie te maken van social media content, Google Ads en de inzet van micro-influencers, bereikten we veel naamsbekendheid dat uiteindelijk resulteerde in verkopen. Met de content van dit jaar staat de webshop ook voor het volgende zaaiseizoen nu al in de startblokken.

Introductie paprika magazine

Online marketing… Soms is dat niet handig, wanneer de teler bijvoorbeeld de hele dag in de kas loopt en liever naar zijn teelt kijkt dan naar zijn mobiele telefoon. De vraag van Syngenta was daarom: ‘Wat kunnen we ontwikkelen om in de kantine op tafel neer te leggen?’ Wij bedachten een bladconcept en maakten daar een glossy magazine van. Dit seizoen komen er twee edities uit waarin we twee bijzondere paprikarassen in the spotlight zetten. Alle content en fotografie zijn door ons gecreëerd, uitgevoerd en ondersteund met online content en social media posts.

Leads genereren voor Deense karren

Container Centralen is dé leverancier van de Deense kar… en daarmee een belangrijke grondlegger van het zorgen van circulair en duurzaam transport. Deze karren worden meermalig gebruikt door telers, handel en retail. Om deze logistieke service te promoten, zorgen LinkedIn Ads voor meer naamsbekendheid en spelen we met Google Ads in op actuele zoekresultaten om meer traffic naar de website te krijgen.

 

Een creatief concept, Google Ads campagne, social media of tijdelijke contentspecialist nodig in de tuinbouw?

Maak nu kennis met onze tuinbouw-communicatie & marketing specialisten, onze groene vingers en onze ervaring in de tuinbouwsector. Wij werken veel in de sierteeltsector, maar ook in vollegrond gewassen en weten net zo veel van klimaatsystemen, als AI voor softwareontwikkeling. We praten niet te lang… maar gaan graag praktisch aan de slag. Bel Christine of stuur een e-mail.

Ontvang tips & inspiratie in je mailbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Back To Top