Het einde van het jaar is in zicht. Tijd om de balans op te maken en de social media strategie voor 2017 op scherp te stellen. Wij zien een aantal trends ontstaan – die zeker in 2017 belangrijk gaat worden.
1. Kliks. Statistieken
Meten is weten geldt al jaren en is niet een nieuwe trend voor 2017. Wel is het de trend om in te spelen op conversie. Weten welke klant waarvandaan komt en naar toe gaat. Conversie optimaliseren tussen e-mailmarketing, social media, blogs en website verkeer is waar het omgaat.
2. Alles moet mobiel-vriendelijk zijn
Het lijkt zo logisch, maar in realiteit is het nog niet altijd goed geoptimaliseerd. De statistieken lieten dit jaar al zien dat mobiel internetverkeer het ‘ouderwetse’ computer internetverkeer heeft ingehaald. Elke post, website, video, foto moet passen binnen een mobielvriendelijke omgeving. Dat zien wij ‘must’ voor 2017. Zorgt dat jouw designs en campagnes altijd op klein scherm optimaal overkomen.
3. Video content & live-verslagen
Video zagen we dit jaar al toenemen. Maar het integreren in het social media strategie is voor veel bedrijven nog niet gebeurd. Van Live-streaming tot handleidingen in video. Video content is king het komend jaar. Alles met bewegend beeld trekt aan, zorgt voor nieuwe doelgroepen en laat je merk opnieuw herleven.
4. Snapchat, Instagram of Facebook
The game is on! In 2017 wordt de strijd tussen Snapchat, Instagram en Facebook nog groter. Instagram maakt momenteel een enorme groeispurt. Gaat Snapchat deze spurt inhalen? En wat gaat Facebook doen? De tijd zal het leren. Mogelijk komt Pinterest nog om de hoek kijken met het uitrollen van een advertentieplatform.
5. Meer paid-media
Social media is place to be om kostenefficient een groot bereik te halen. Segmenteren en targeten wordt steeds makkelijker. Dit hebben wij afgelopen jaar bij Facebook al zien gebeuren. Daarentegen moeten we ons wel meer gaan richten op het bereik. Reach en traffic worden relevanter bij meer targeting.