Als je potentiële klanten effectief wilt bereiken, moet je tekstadvertenties maken die specifiek, relevant en aantrekkelijk zijn én veel mogelijkheden bieden. Een tekstadvertentie is een vorm van marketing waarmee adverteerders hun product of service kunnen promoten op Google. In deze blog lees je onze aantal praktische tips voor het maken van succesvolle tekstadvertenties en ook hoe je veelvoorkomende fouten voorkomt!
Tip 1: Benadruk wat jou uniek maakt
Geen verzendkosten? Uitgebreid aanbod? Laat het weten! Toon de producten, services of aanbiedingen waarmee jouw bedrijf zich onderscheidt.
Tip 2: Vermeld prijzen, promoties en exclusieve aanbiedingen
Mensen zoeken vaak op Google omdat ze een beslissing over iets willen nemen. Geef ze daarom iets wat ze over de streep kan trekken. Laat het weten als je een tijdelijke aanbieding (15% korting, gratis verzending, etc.) of een exclusief product hebt.
Tip 3: Bied potentiële klanten de mogelijkheid om actie te ondernemen
Verkoop je producten? Laat de mensen weten wat ze kunnen kopen. Bied je een service aan? Laat weten hoe ze contact kunnen opnemen. Met call-to-actions, zoals ‘Koop Nu’, ‘Bel ons vandaag nog’, ‘Direct bestellen’, ‘Bekijk ons assortiment’, ‘Meld je aan’ of ‘Vraag een offerte aan’, maak je duidelijk wat de volgende stappen zijn.
Tip 4: Voeg ten minste één van de zoekwoorden toe in de kop
Zoekwoorden in je advertentietekst tonen de relevantie van de advertentie voor wat mensen willen. Als je bijvoorbeeld het zoekwoord ‘digitale camera’s’ hebt toegevoegd, zou de kop van de advertentie ‘Koop digitale camera’s’ kunnen zijn.
Tip 5: Stem je advertentie af op je bestemmingspagina
Bekijk de pagina waar je naar verwijst vanuit je advertentie (de bestemmingspagina) en zorg ervoor dat de promoties en/of producten uit je advertentie op deze pagina zijn te vinden. Als mensen niet te zien krijgen wat ze verwachten, is het mogelijk dat ze je website verlaten.
Tip 6: Richt je specifiek op mobiele apparaten
Als potentiële klanten je advertentie bekijken op een mobiel apparaat, is de kans groter dat ze je willen bellen of willen weten waar jouw bedrijf zich bevindt. Geef dus je locatie en telefoonnummer weer met een locatie-extensie en een oproepextensie. Overweeg ook advertenties te maken exclusief voor mensen die mobiele apparaten gebruiken, waarbij je de mobiele versie van je website instelt als bestemmingspagina en aanbiedingen opneemt die specifiek op een mobiele doelgroep zijn afgestemd. Houd in het achterhoofd dat je tekstadvertenties er op mobiele apparaten mogelijk anders uitzien. Ga na hoe je site presteert op het gebied van mobielvriendelijkheid en snelheid, en ontdek mogelijke verbeterpunten.
Tip 7: Experimenteer
Maak drie of vier advertenties per advertentiegroep waarin je verschillende boodschappen uitprobeert om te kijken welke het beste presteert. Google Ads rouleert advertenties automatisch, waarbij de beter presterende vaker worden weergegeven.
Tip 8: Controleer op veelgemaakte advertentietekstfouten
Om ervoor te zorgen dat alle Google Ads-advertenties van hoge kwaliteit zijn, moet elke advertentie voldoen aan strenge professionele en redactionele kwaliteitsnormen. Er mogen bijvoorbeeld geen extra spaties, aFwijKend HOOFDLETTERGEBRUIK of onduidelijke URL’s in staan.
Hulp nodig bij jouw Google tekstadvertenties?
Met een goede SEA campagne verbeter je naamsbekendheid en behaal je meer conversie. Op basis van de juiste zoekwoorden, een goede analyse en een succesvolle SEA (Search Engine Advertising) campagne maak jij online het verschil. Onze #SEA-experts helpen je hier graag bij om jouw tekstadvertentie zo goed mogelijk te scoren. Direct advies nodig? Dan kun je direct contact met mij opnemen door te bellen of een e-mail te sturen!
Bron: Google AdWords