Ga naar hoofdinhoud

Beweeg jij mee met de social media ontwikkelingen? Wij wel!

100leiden

Social Media Day

De wereld van social media verandert constant. Trends ontstaan in een hand omdraai en je kunt niet achterblijven. Daarom ontwikkelen wij onze social media kennis met het volgen van webinars, door artikelen te lezen en evenementen te bezoeken. In juni hebben Charlotte, Denise, Jasmijn en Simone twee evenementen bezocht: Content Conference van Frankwatching en Emerce E-commerce Live!. Speciaal voor Social Media Day lichten zij de meest interessante social media bevindingen uit!

Frankwatching Content Conference

Op donderdag 1 juni vond de Content Conference plaats. Na een goede ervaring van vorig jaar, waren Charlotte en Denise dit jaar weer aanwezig in Utrecht. Dit is hét Frankwatching evenement over content, contentmarketing, strategie, contentcreatie en SEO.

Charlotte: “Ik keek er weer naar uit om naar de Content Conference te gaan. Er kwamen allerlei sprekers, dus Denise en ik hadden een goede verdeling gemaakt wie welke sessie bij ging wonen. Ik was onder andere aanwezig bij de sessies van The Fat Lady, Typetone en het Rijksmuseum. Hetgeen wat mij is bijgebleven is de sessie van Alice van der Vliet van DSM over Employer branding. Employer Branding is niet meer weg te denken. Het is steeds belangrijker om van jouw merk ook een werkgeversmerk te maken om op die manier nieuwe mensen aan te trekken. Én wist je dat het inzetten van eigen mensen als ambassadeurs hierbij heel belangrijk en waardevol kan zijn. Hoe staat het eigenlijk met jouw werkgeversmerk?

En we kunnen niet meer onder AI uit. Daar gingen dan ook diverse sessies over, waaronder die van Sjoerd de Kreij van Typetone over ChatGPT. Daar kwam naar voren dat AI de uitkomst biedt als een soort ‘alwetende stagiair’. Het is dus zeker de moeite waard om te gebruiken, maar er zitten ook valkuilen en gevaren aan. Dus daar ga ik zeker mee aan de slag.”

Emerce E-commerce Live!

De grootste en allesomvattende e-commerce dag voor duizenden bevlogen professionals en beslissers in digital business. Dat is Emerce E-commerce Live!. Jasmijn en Simone waren aanwezig op woensdag 7 juni in de Beurs van Berlage. Met zeven stages en meer dan 50 sprekers was er genoeg keuze om keynotes en paneldiscussies bij te wonen.

Jasmijn: “Simone (mede contentmanager) en ik gingen samen naar Emerce E-commerce Live! in Amsterdam. Van tevoren hadden we een lijstje gemaakt met interessante sprekers en presentaties die we wilden zien. Er waren een aantal dingen die erg nuttig zijn wat betreft social media (marketing). Zo bezocht ik de presentatie Personalisatie en automatisering: 7 tips voor succesvolle social campagnes. Ik kreeg hier tips over hoe personalisatie en automatisering in social advertising voor meer conversie en gemak zorgt. Dat vond ik erg interessant en wil ik zeker meer over weten en mee aan de slag gaan.

Daarnaast kregen we een mini-workshop over ‘de ultieme korte videostrategie’ van Kirsten Jassies. Zij gaf tips over hoe je de kijker snel weet te grijpen en daarna weet vast te houden. Ook gaf ze voorbeelden van bedrijven die hun videostrategie goed op orde hebben en vertelde ze voor welke doeleinden je korte video’s kan inzetten. Erg leerzaam! Gedurende de dag volgden we meer presentaties waar ook veel over AI werd gesproken, maar dat bewaren we voor een volgende blog… Het was een superleuke, leerzame en gezellige dag. Ik kijk uit naar de editie van volgend jaar!”

Simone: “Het Emerce E-commerce Live! evenement stond in teken van e-commerce, waarbij alles in en rondom een webshop aan bod kwam. Denk hierbij aan Google Ads, Social Ads, social media (marketing), het gebruik van SEO en het optimaliseren van je website en/of webshop. Naast de social highlights van Jasmijn, wil ik ook een andere sessie uitlichten, namelijk die van Jorinda de Klerk, een SEA specialist van MvH Media. Ik ben in mijn werk nu veel bezig met SEA en deze sessie ging over het instellen en optimaliseren van Google Ads om jouw doelgroep te bereiken. Hierbij heb ik een belangrijke les geleerd: ‘Ontgrendel een nieuwe doelgroep door het opgeven van een deel van je controle! We hebben steeds vaker de neiging om Google Ads zo specifiek mogelijk te maken om de juiste doelgroep te bereiken, door het veranderende algoritme. Maar het uitbreiden van je doelgroep door nieuwe klantsegmenten en zoekopdrachten te ontdekken, kunnen ook bijdragen aan de groei en prestaties. Dit vereist het opgeven van gehele controle om zo harde én zachte conversies te bereiken.’ Als ik terugkijk vond ik het een leerzame dag en heb ik veel nieuwe inzichten gekregen die ik zeker in de praktijk ga uitvoeren.”

Al met al heeft het contentteam weer veel inspiratie en kennis opgedaan om toe te passen!

Ontvang tips & inspiratie in je mailbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Lees nog meer over dit onderwerp

Inspiratie, tips en trends

Jordy 100% Leiden
Junior Webdeveloper 100% Leiden
Back To Top