Je hebt een logo laten maken die je dagelijks tegenkomt op de gevel van het bedrijfspand, de visitekaartjes, website en overige huisstijlmiddelen. Enkele jaren geleden 100% passend bij het bedrijf. Toch zijn de kleuren, vormen en het lettertype niet meer van nu. Tijd voor een nieuwe huisstijl! Altijd spannend, zeker als je niet precies weet hoe de route naar een nieuwe huisstijl verloopt. Benieuwd hoe wij hiermee achter de schermen aan de slag gaan? Doorloop onze route en ontdek de mogelijkheden!
3, 2, 1… START van het logo ontwerp
Natuurlijk willen wij eerst even kennismaken met jou en jouw bedrijf om erachter te komen waar je naartoe wilt met de huisstijl. In dit gesprek komen we er met elkaar achter wat de achtergrond van jouw bedrijf is, welke stijlen je aanspreken en, eigenlijk het belangrijkste, wat je wilt uitstralen. Zakelijk en strak, speels en vrolijk of een combinatie van beiden. Door het bundelen van al deze uitgangspunten, kan ik aan de slag met het creatieve proces.
Links, rechts of rechtdoor
De zoektocht naar het juiste lettertype kan beginnen! Er bestaan honderdduizenden lettertypes… met schreef en zonder, handgeschreven of script fonts, smal of breed. Aan de hand van het gesprek heb ik een goed idee van de lettertypes die bij je passen. Deze lettertypes verzamel ik allemaal bij elkaar en gebruik ik bij de creatie van de naam van het bedrijf of bij het ontwerp van het nieuwe logo. Lettertypes die toch niet passen, worden uit de selectie gehaald. Voor de uiteindelijke voorstellen van de logo ontwerpen die de klant te zien krijgt, gebruik ik niet meer dan een handvol lettertypes.
Next stop: kleuren
Kleuren zijn erg belangrijk in je communicatie. Met het vinden van de juiste tinten oriënteren wij ons op de uitstraling. Wil je een vrolijke uitstraling, dan vind je stralende kleuren in onze voorstel. Stralend turquoise of een schitterend paars, misschien gecombineerd met een tikkeltje geel. Of is jouw doelgroep gericht op business-to-business? Dan is blauw een uitstekende keuze. Wist je dat het menselijk oog ongeveer 10 miljoen tinten kan zien? Daarom is blauw niet alleen maar blauw. Kijk eens naar het blauw van de lucht in de ochtend, middag of avond. Allemaal anders!
Combineren van lettertypes en kleuren
De volgende stop is de combinatie van lettertypes en kleuren. Worden het hoofdletters of alleen kleine letters? Is er een subline of een slogan die verwerkt moeten worden? Is het misschien leuk om een element toe te voegen? Een symbool of grafische vormen? In deze stop worden verschillende combinaties getest en uitgewerkt. Intern wordt dan overlegd welke versies goed zijn of waar verbeteringen toegepast moeten worden. Pas als het projectteam tevreden is, krijg jij de eerste voorstellen te zien. Hierbij hebben wij onze voorkeur alvast verwerkt bij het ontwerp van briefpapier en een visitekaartje. Zo krijg je direct een goed beeld van de complete huisstijl. Met het logo ontwerp dat het beste bij jouw bedrijf past gecombineerd met de kleuren, komt alles bij elkaar en maak je kennis met jouw nieuwe huisstijl!
Eindbestemming: nieuwe huisstijl
Nu wij de logo ontwerpen hebben gepresenteerd, ga ik aan de slag met de eventuele verandering aan de hand van je wensen. Misschien wil je net een ander lettertype, dan zoeken wij een andere voor je uit. Of, wil je toch nog een andere versie zien, waarbij je jezelf afvraagt of het er misschien ook mooi met je eigen bedrijfsnaam uitziet. En dan… als je helemaal tevreden bent, is je logo klaar! Wij kunnen dan aan de slag met de integratie van de nieuwe huisstijl bij de visitekaartjes, briefpapier, website en andere huisstijlmiddelen. Je komt je huisstijl tegen op de bedrijfsauto’s. Op een grote poster op het station. Of in een advertentie. Je kunt trots zijn op je huisstijl! 100% nieuw, 100% mooi en… 100% van jou!
Op zoek naar een nieuw logo ontwerp?
Ben jij ook op zoek naar een nieuwe huisstijl? Doe alvast inspiratie op of maak vrijblijvend kennis met ons om de mogelijkheden met te bespreken. Wie weet doorloop jij dit jaar ook de route naar je nieuwe huisstijl!