Ga naar hoofdinhoud

Doe mee met de 3-daagse SEO challenge

Denise Geerlings

Doe mee met de 3-daagse SEO challenge

SEO (zoekwoordenoptimalisatie) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en zorgt er uiteindelijk voor dat jouw website, aan de hand van relevante zoekwoorden, hoger in Google komt te staan. Wanneer iemand via de zoekmachine zoekt op een van deze woorden, weten ze jouw bedrijf eerder te vinden. Verschillende factoren leveren hier een bijdrage aan. Het belangrijkste is dat je het leuk vindt om te winnen. Je gaat namelijk de online ‘strijd’ aan met andere bedrijven die op dezelfde zoekwoorden inzetten en bovenaan willen staan. Hoe is het met jouw winnaarsmentaliteit gesteld? Doe mee met onze 3-daagse SEO challenge en kom erachter!

Dag 1: Zoeken naar zoekwoorden

Als eerste is het goed om te weten hoe je op bepaalde zoekwoorden scoort. Uiteraard zijn daar genoeg tools voor, maar voor nu is het interessant genoeg om zelf eens op zoek te gaan. Waar en hoe vindt de doelgroep jouw bedrijf in de zoekmachines? Open google.nl in een incognito venster en type hier zoekwoorden in waar jij op gevonden wil worden. We openen een incognito venster om ervoor te zorgen dat Google je locatie niet direct meeneemt in de resultaten. Hierdoor zijn de resultaten die je ziet betrouwbaarder. Kom je naar voren met de zoekwoorden? Goed bezig! Als er zoekwoorden zijn die nog niet op de gewenste positie staan, kun je deze optimaliseren met bijvoorbeeld landingspagina’s. Moet je voornamelijk vaak doorklikken naar volgende pagina’s om het zoekresultaat met de verwijzing naar jouw website nog steeds niet te zien? Maak dan eerst een zoekwoordenanalyse om te bepalen op welke zoekwoorden je de komende periode gaat focussen.

Dag 2: Trending in Google

Het is goed om te weten op welke positie de zoekwoorden nu staan, maar het is nog beter om te weten op welke zoekwoorden momenteel veel wordt gezocht. Een van de mogelijkheden om hierachter te komen is om de zoekbalk van Google te gebruiken en het zoekwoord te typen waar je op gevonden wilt worden. Google toont dan zelf allerlei suggesties. Staan deze zoekwoorden of zoekwoordencombinaties nog niet op jouw to-do lijstje? Dan is het zeker de moeite waard om deze gelijk toe te voegen en hiermee aan de slag te gaan.

Dag 3: Linkjes verzamelen

Zoekwoorden, landingspagina’s, kliks… het is allemaal nodig om hoger in de zoekmachines te komen. Wist je ook dat linkjes hier een belangrijke bijdrage aan leveren? Door middel van interne links kan Google de content op website beter lezen en verbanden leggen tussen alle pagina’s die op de website staan. Hierdoor scoor je punten. Externe links zorgen ervoor dat Google ziet dat er relevantie tussen websites is. Nog meer punten die je kunt optellen bij je score. Staan er weinig interne linkjes op de website? En heb je eigenlijk nog nooit over externe linkjes nagedacht? Loop de website eens na en bekijk waar je interne links kunt toevoegen. Denk dan ook gelijk na of je een link kunt maken naar websites van leveranciers of samenwerkende partijen.

Meer. Vindbaar.

Ben je tevreden met de online vindbaarheid van jouw bedrijf? Of kijk je vol ambitie uit om stappen te maken en meer punten bij Google te scoren? Om dit goed te doen, heb je meer dan 3 dagen nodig en moet je hier structureel mee aan de slag. Wij vinden het leuk om posities te veroveren in Google en jouw bedrijf in de zoekresultaten van de zoekmachines naar voren te laten komen. Kun jij onze hulp wel gebruiken en durf je samen met ons te ‘strijden’ voor de winst? Bel of mail ons even!

Ontvang tips & inspiratie in je mailbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Back To Top