skip to Main Content

Een goede merkidentiteit brengt je verder

Christine Strijbis

Een goede merkidentiteit brengt je verder

Klaar voor een nieuwe uitdaging voor jouw bedrijf of product? Leuk, maar heb je wel nagedacht over de merkidentiteit? Alle marketingactiviteiten zijn namelijk gebouwd op een merkidentiteit. Wij hebben ruim 20 jaar ervaren in het ontwikkelen van merken en identiteiten en helpen je graag dit voor jouw uitdaging in kaart te brengen. Ontdek snel meer over merkidentiteit!

Een sterk merk ontwikkelen

Maak kennis met de factoren die voor meerwaarde zorgen, leer dit verder te ontwikkelen en creëer een duidelijke merkpropositie. Met ons 100% merkroute bezoeken we stapsgewijs belangrijke plekken om jouw merkidentiteit te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat deze staat als een huis. We vatten de visie, missie en merkwaarden samen en krijgen grip op hoe we het merk door medewerkers en klanten laten dragen.

Wat is merkidentiteit?

De merkidentiteit van een bedrijf zijn de elementen die de onderscheidende kernwaarden van een bedrijf vertegenwoordigen en communiceren naar de markt en intern. 

Merkidentiteit voor het MKB

Speciaal voor MKB-bedrijven heeft 100% Leiden een merkroute ontwikkeld die in drie uur uitkomt tot de merkidentiteit en DNA van jouw bedrijf. Geen dagen op de hei maar een praktisch stappenplan om tot een sterk merk te komen. Immers, sterke merken hebben één of meerdere unieke redenen waar klanten voor kiezen.

De merkidentiteit wordt uitgewerkt in:
  • Gedrag: hoe handelen jullie als bedrijf en hoe sluit dit naadloos aan bij de doelgroep? Deze strategische keuzes maak je als bedrijf.
  • Communicatie: hoe communiceer je naar de doelgroep. Verbaal en non-verbaal. In content en andere communicatiemanieren. Samen zetten we de communicatiestrategie klaar.
  • Symboliek: het ontwerp, het logo, kleuren, lettertype, symbolen. Alles wat komt tot herkenning van het merk. Ook de bedrijfsnaam of conceptnaam hoort hierbij

Ga met ons op zoek naar hoe jouw MKB-bedrijf echt is. Zoek mee naar de merkwaarden en laat ons helpen dit in een merkidentiteit vast te leggen.

Merkidentiteit voor producten

Een productmerk ontwikkelen vraagt een goede aanpak. Marktonderzoek, positionering en het ontwikkelen van een passende merkidentiteit voor het product staan hierbij centraal. Van concept tot uitwerking, wij ontwikkelen een passende merkidentiteit met bijbehorende merkwaarden om het product stevig in de markt te introduceren. Daarna gaan wij verder met de visuele identiteit door de uitwerking van het design en de symboliek.

Voor Sakata hebben we diverse merken ontwikkeld, zoals Calipetite:

Een goede merkidentiteit brengt je verder Calipetite

Ga terug naar de wortels van je organisatie en beschrijf het bestaansrecht. Wat maakt jouw merk uniek en hoe communiceer je dat?

  • Een sterk merk begint bij een goede strategie met de 100% merkroute.
  • Je merk staat centraal in alle bedrijfsactiviteiten en marketingacties.
  • Consistentie van de huisstijl en tone-of-voice zorgen voor optimale herkenbaarheid.

Benieuwd naar de stappen van onze 100% merkroute? Vraag nu een merkadvies aan.

Bepaal nu jouw merkidentiteit

Ga aan de slag met onze merkexperts en merkstrategen en breng je merkidentiteit in kaart. Daarna werken we samen met jou aan een sterk merk voor jouw product of bedrijf.

Een goede merkidentiteit brengt je verder Van Nes

Ontvang tips & inspiratie in je mailbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Lees nog meer over dit onderwerp

Inspiratie, tips en trends

Hashtags Op Social Media
Back To Top