Op zoek naar iets vernieuwends en verfrissends voor jouw bedrijf? Misschien maakt een animatie wel hét verschil om op te vallen tussen alle content die er online te vinden is. Een animatie is een bewegend beeld dat consumenten nog meer prikkelt om een actie uit te voeren. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat consumenten na het zien van een animatie in een bericht sneller klikken naar een landingspagina of het bericht delen. Een interessante tool dus! Gebruik jij al animaties voor jouw bedrijf? Lonneke vertelt je in deze blog waarom jij de komende tijd animaties moet gaat inzetten.
Trek aandacht van klanten
Wist je dat een gif animatie helemaal van deze tijd is en de aandacht van een klant of consument trekt? Het hoeft helemaal geen uitgebreide animatie te zijn. Een kleine animatie is al een leuke afwisseling met alle stilstaande beelden die je continue in je nieuwsoverzicht ziet. Er wordt dagelijks natuurlijk veel gedeeld via social media en als bedrijf wil je hiertussen op blijven vallen. De gebruikers op social media zijn visueel ingesteld en daar moet je als bedrijf zeker op inspelen. Met het gebruik van een animatie kan je de doelgroep prikkelen om een actie te ondernemen.
Kiezen voor een animatie?
In een animatie kan je makkelijk een duidelijke boodschap overbrengen. Om het onderwerp goed uit te lichten, is het in beeld brengen van je boodschap belangrijk zodat de doelgroep direct snap waar de animatie voor staat. Korte animaties trekken de aandacht en zorgen ervoor dat je boodschap bij de doelgroep blijft hangen. Ook kan je gebruik maken van een geluidseffect of fragment, zo prikkel je niet alleen de beelden van datgene dat de doelgroep ziet, maar speelt ook het geluid een belangrijke rol.

De kracht van bewegende beelden
Animerend beeld is op verschillende manieren te gebruiken. Met een bewegend beeld kan je een product of dienst uitlichten, uitleg geven of juist de consument amuseren. Dit allemaal om je te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Leuke manieren om dit toe te passen bij jullie bedrijf zijn:
- Logo animatie
- E-mailhandtekening
- Animaties voor social media
- Uitlichten van een call-to-action
Ga aan de slag met animaties
Benieuwd naar de animaties die bij jouw bedrijf passen? Wij denken graag met je mee! Neem contact met ons op.