Growth Hacking: van buikgevoel naar data

Growth Hacking

De term ‘marketing’ blijft zich ontwikkelen. We zouden zelfs kunnen zeggen dat er voor marketing een nieuw tijdperk is aangebroken. Tussen data-analyses, coderen en marketing zijn de scheidslijnen helemaal verdwenen. Grote marketingcampagnes maken plaats voor kleine experimenten en het continue testen van lopende campagnes. Ook wij zien deze vorm van marketing als een effectieve vorm waarbij je als marketeer je technische en analytische skills gebruikt, zonder de hulp van developers echt nodig te hebben. Growth Hacking noemen we dat. Hoe gaaf zou het zijn als Growth Hacking ook bij jouw marketingcampagne voor een groot succes zorgt?

Growth wat…?

Growth Hacking! Growth Hacking is een manier om je bedrijf (snel) te laten groeien met minimale middelen. Hiervoor is veel creativiteit, online marketing, innovatie en data nodig. Voor elke fase in het proces zijn er growth hacks te ontdekken en te implementeren. Uiteindelijk willen we jou door middel van 5 stadia laten zien aan de buitenwereld: Acquisitie, Activatie, Retentie, Doorverwijzing en Omzet (AARRR). Een proces dat continu in beweging blijft om de growth hack te blijven optimaliseren.

Growth Hacking

Leuk, veel experimenteren

Growth Hacking is een proces van snel op elkaar volgende experimenten waarbij veel verschillende marketing kanalen worden gebruikt om de meest effectieve manier te vinden om een bedrijf te laten groeien. Toch is dit nog niet alles. Growth Hacking is namelijk een manier van denken. Een skill-set. Een manier van aanpakken. Een strategie. Een visie. Hieronder zie je precies hoe het proces van Growth Hacking er strategisch uitziet.

Growth Hacking

Efficiënte pitstops

Bij Growth Hacking draait het uiteindelijk allemaal om leren en vervolgens optimaliseren. En dat allemaal gebaseerd op het zoekgedrag, klikgedrag, koopgedrag, etc. Data dus. Een oude grap van marketeers is: “We weten dat we 50% van ons budget verspillen, we weten alleen niet welke 50%…”. Met Growth Hacking is het nu precies het tegenovergestelde, we weten namelijk precies welke marketing euro resulteert in winst. Durf jij het aan om te experimenteren en daarmee je bedrijf te laten groeien? Laat het ons weten!

If everything seems under control, you’re not going fast enough. – Mario Andretti