Ga naar hoofdinhoud

Hoe maak je een creatieve Valentijnsdag campagne?

Noortje den Hollander

Hoe maak je een creatieve Valentijnsdag campagne?

Love is in the air… Valentijnsdag is in zicht, dat betekent dat het tijd wordt om na te denken over een (Valentijnsdag) campagne. Als bedrijf is het belangrijk om actueel én zichtbaar te zijn en blijven. Maar hoe maak je nu een goede, creatieve campagne om in te haken op een (feest)dag? Noortje deelt haar tips!

Gebruik je eigen foto’s

De Valentijnsdag campagnes vliegen je (binnenkort) om de oren. Wees als merk uniek en gebruik je eigen foto’s en designs. Foto’s van iStock kunnen goed van pas komen, maar sla deze toch maar even over. Bij iStock foto’s is goed te zien dat ze niet van het merk zelf zijn. Dat haalt de magie ervan af. Weet je even niet waar je moet beginnen? I’ve got you covered:

  • Producten met hartjes of leg het in de vorm van een hart.
  • Producten feestelijk ingepakt, in de kleuren van de liefde: roze of rood.
  • Liefdevolle Reels met rode kleuren, hartjes en romantische liedjes

Maak een aparte landingspagina

Het is verstandig om voor een campagne een landingspagina te maken op je website. Dit is niet alleen goed voor de online vindbaarheid, maar het maakt het ook makkelijk voor jouw klant die specifiek ergens naar op zoek is. Als ze gelijk vanuit de zoekmachine terechtkomen waar ze naar op zoek zijn, verlaten ze niet direct je website. Afhankelijk van jouw dienst of product en de bijbehorende campagne vul je deze pagina met content. Zorg ervoor dat je de juiste zoektermen verwerkt in de content en je zal zien dat er meer organisch verkeer naar je website komt (en overgaan tot een aankoop)!

Liefdesbrief in de vorm van een nieuwsbrief

E-mailmarketing mag niet ontbreken in dit rijtje! Herhaling is ‘key’, zeker bij campagnes. Zorg dat je op ieder medium voorbijkomt met jouw campagne. Vul bijvoorbeeld een nieuwsbrief met producten die perfect zijn om cadeau te doen aan een Valentijn. Of match jouw klant met een dienst!

Meten = weten met acties en kortingscodes

Valentijnsdag is dé perfecte gelegenheid om je waardering uit te spreken voor klanten en ze zelfs een cadeautje te geven in de vorm van een actie of kortingsactie. Met een kortingscode is goed te meten hoeveel én wie gebruikmaakt van een actie.

Tip! Heb je een webshop of winkel? Vergeet dan ook niet het inpakken niet. Pak het cadeau leuk in, voorzie de verpakking van een sticker met jouw logo erop en voilà! Zo is de klant in een keer klaar en is jouw merk zichtbaar.

De kracht van herhaling geldt ook tijdens Valentijnsdag

Een liefdevol en warm gevoel, dat past bij Valentijnsdag. Kijk maar eens om je heen. Etalages zijn gevuld met roze en rode kledingstukken, posters met hartjes in overvloed en nog veel meer. Zorg ervoor dat jouw campagne via de verschillende uitingen ook dit gevoel geeft met de juiste beelden, teksten en eventueel deuntjes (Instagram Reels). Het is belangrijk dat je campagne herkenbaar is, en consistent blijft met de beelden en titels die je gebruikt. Een voorbeeld hiervan zijn de communicatiemiddelen van Hema. Zij geven via verschillende platformen een ‘liefdevolle’ sfeer door het gebruik van roze kleuren, en cadeaus met een lieve tekst. Zorg ervoor dat deze sfeer ook op je website terug is te zien door middel van een banner, call-to-action button of een feestelijke e-mailhandtekening.

100% verkopen stimuleren tijdens dagen zoals Valentijnsdag?

Het creëren van een creatieve campagne geldt niet alleen voor Valentijnsdag, maar ook voor alle andere speciale dagen. Wil jij tijdens speciale dagen het maximale uit jouw verkopen halen? Dan vraagt dit om een goede voorbereiding en passende campagnes. Wij helpen je graag. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een passend advies.

Ontvang tips & inspiratie in je mailbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Lees nog meer over dit onderwerp

Inspiratie, tips en trends

Jordy 100% Leiden
Junior Webdeveloper 100% Leiden
Back To Top