skip to Main Content

De kracht van het internet

De Kracht Van Het Internet

 

De kracht van het internet is nu al zo groot en groeit alleen nog maar… De online wereld heeft een steeds grotere invloed op ons dagelijks leven. Een mooi voorbeeld hiervan is een situatie waarin mijn moeder de hoofdrol speelt. We waren net verhuisd en bij een verhuizing komt natuurlijk veel kijken: een nieuwe tandarts, een nieuwe huisarts en zo nog veel meer zaken. Uiteindelijk kwam ze naar mij toe om te vertellen dat ze een nieuwe huis- en tandarts heeft gevonden. Altijd zo nieuwsgierig als ik ben, vroeg ik naar haar reden om juist voor deze huis- en tandarts te kiezen. Want waar heeft ze haar keuze op gebaseerd? Mijn moeder: “Heel simpel, ik vond hun online omgeving (website en social media kanalen) heel prettig”. Toen ze dit antwoordde, realiseerde ik mij maar weer eens hoe krachtig het internet is!

Toekomstvoorspelling

Maar als het internet nu al zo krachtig is, hoe krachtig wordt het internet dan in de toekomst? Als ik hierover nadenk, is mijn voorspelling dat het internet echt ondenkbaar krachtig zal zijn. Waarom? Omdat het internet steeds meer dagelijkse zaken van ons leven overneemt. Zeker als we kijken naar de jongere generatie die nu opgroeit met een IPad en telefoon in hun handen, kunnen zich geen leven meer voorstellen zonder internet, mobiele telefoons, YouTube… Zeg nou zelf, jij kunt toch ook niet meer zonder Instagram, Facebook of LinkedIn?

Online uitstraling

Als de ontwikkelingen zo snel gaan, moet er toch iets veranderen? Zeker! Voor jou als bedrijf wordt het steeds lastiger om op te blijven vallen in een online omgeving. Waar het uiteindelijk allemaal om draait is online marketing. Door alle marketing trucjes die je op het huidige internet vindt, filtert de jongere generatie alle informatie nog beter, waardoor ze automatisch alleen de advertenties en informatie die zij relevant vinden nog zien.

100% online zichtbaarheid

Juist… hierdoor kom je in de toekomst niet meer weg met een matige, onveilige website die niet responsive is en online marketing skills die niet inspelen op de huidige doelgroep. Websites moeten visueel heel aantrekkelijk en doelgericht zijn. Dat is nu natuurlijk al zo, maar als we kijken wat 5 jaar geleden een mooie website was en wat nu een mooie website is, zullen er nog een hoop veranderingen komen in de toekomst. Verder moet de marketing maatwerk zijn per persoon/sub-niche. Dit is nu al zo, maar in de toekomst zal dit de enige manier worden en kom je er niet meer door je online propositie voor 50% te doen.

Aan de slag

Wacht niet te lang en analyseer je online communicatiemiddelen. Sluiten ze aan bij de doelgroep, spring je boven je concurrenten uit en past alles nog bij de organisatie? Tijd om de jongere generaties aan te spreken! En daar helpen wij je natuurlijk graag bij!

 

Door Sil Muller

 

Back To Top