skip to Main Content

Social media content? Acht tips!

Social Media Content? Acht Tips!

Een social media account als Facebook of Instagram voor je bedrijf heb je zo opgericht. Maar daarna begint het echte werk pas, want wat moet je precies posten op je kanalen? Met andere woorden, hoe zorg je voor voldoende en interessante content? Wij geven je acht handige tips voor social media content.

Tip 1: Inspireer

Bezorg je volgers hun dagelijks portie inspiratie. Met leuke ideeën of verassende quotes over je bedrijf maak je volgers enthousiast en bewijs je meteen meerwaarde. Wat kan de doelgroep (jouw klanten) doen met jouw product of dienst? Maak het duidelijk!

Tip 2: Deel je kennis

Als bedrijf ben je expert in een bepaald vakgebied. Dit bekent dat jij meer kennis en kunde hebt dan je doelgroep. Vertaal je kennis naar handige tips & tricks waar je doelgroep iets mee kan! Denk hierbij aan: lifehacks, handleidingen, instructies of interessante weetjes.

Tip 3: Reviews van klanten

Mensen zijn gevoelig voor ervaringen en beoordelingen van anderen. Speel als bedrijf hierop in door de ervaring van je klanten over jouw bedrijf te delen. Post die klantenreviews!

Tip 4: Inhakers

Inhakers zijn social media posts naar aanleiding van bijvoorbeeld een event of feestdag. Inhakers zijn speels en is een leuke aanvulling op je content. Let op! Inhakers moeten niet ‘de basis’  van je content vormen. Het is niet de bedoeling dat inhakers de overhand nemen voor de invulling van jouw content.

Tip 5: Interactie

Social media draaien niet om zenden, maar om interactie. Betrek je volgers en laat ze ideeën aandragen of vraag om hun mening. Laat je doelgroep meedenken over nieuwe producten of verbeteringen van je bedrijf. Laat ze reageren op je posts. De klant vindt het fijn om zijn mening te geven en op deze manier weet je, waar binnen de doelgroep, vraag naar is.

Tip 6: Achter de schermen

Post niet alleen de verhalen van je klanten, maar laat je medewerkers ook aan het woord. Achter ieder bedrijf schuilt een team van medewerkers die een kijk hebben op je bedrijf. Wat is hun verhaal en waar zijn zij in het bedrijf mee bezig?

Tip 7: Vraag-en-antwoord

Geef antwoord op veel gestelde vragen van klanten. Op deze manier speel je proactief in op veel voorkomende vragen die relevant zijn voor je doelgroep. Begin bijvoorbeeld een post met ‘wist je/u dat..?’ of vertaal je verhaal naar een handige tip of praktisch stappenplan.

Tip 8: Beeld en video

Last but nog least: maak gebruik van beeld en video. Een bekend spreekwoord luidt: ‘Een beeld zegt meer dan duizend woorden’. En dat klopt, beelden en video’s zijn aantrekkelijk. Ze bevatten namelijk ‘makkelijk te consumeren’ content. Dus post die mooie beelden en leuke, interactieve video’s online op social media.

100% inzicht

Kom je er nou nog niet uit? Vraag ons om hulp. Neem contact met ons op. Wij creëren de social media content voor je door je account(s) te beheren. Wekelijks, dagelijks, per uur, per minuut.

Back To Top