Wat zijn ‘influencers’ nou precies en wat kunnen we ermee?

Social Influencers

Iedereen die denkt dat millenials niet zo veel doen en lui zijn, heeft waarschijnlijk nog nooit een ‘influencer’ ontmoet. Dit geldt eigenlijk ook voor iedereen die denkt dat social media een minder cruciale rol speelt in een bedrijf. Dat terwijl influencers juist de toekomst van reclame en adverteren. Influencers zijn hot!

Wat is een influencer?

Maar wat zijn dit voor een mysterieuze wezens? En waarom zijn ze zo belangrijk? Een influencer is iemand met een grote aanwezigheid op social media, met een publiek dat naar hem of haar luistert. Het zijn merkspecialisten in een heel bijzonder merk; namelijk zichzelf. Influencers hebben een zeer speciale manier van adverteren, ze adverteren namelijk zonder dat je het doorhebt. Het kan je merk dus ongezien een enorme boost geven!

En waar vind je influencers?

Influencers zijn op de meeste social media kanalen te vinden, maar YouTube en Instagram staan bovenaan. Met een video kan een influencer een veel persoonlijkere connectie leggen dan bijvoorbeeld met Facebook. Dat is ook het sterkste punt van influencers, ze maken een sterke en persoonlijke connectie met hun volgers. Het voelt bijna alsof het vrienden zijn, naar wie je luistert en van wie je raad aanneemt.

Hoe word je influencer?

Het begint meestal met een bepaalde passie voor iets; van voetbal en make-up tot gezond koken. Mensen starten vaak omdat ze wat zij zo leuk vinden willen delen met de rest van de wereld. Dit zijn de echte authentieke influencers, omdat deze mensen ook echt kennis van zaken hebben, en eigenlijk bijna per ongeluk zijn begonnen. Je vraagt een soort om raad, bijvoorbeeld aan die muzikale vriend welke band je moet gaan zien in 2017. Influencers werken als een soort filters in de online wereld vol aanbod. Heb je eenmaal je niche gevonden? Dan is het zaak om consistent content te produceren (waar wij van 100% heel goed in zijn) en dit te blijven posten. Volgers volgen vanzelf.

En nu?

Maar nu moet jouw merk in contact worden gebracht met de passende influencer. Daar schakel je natuurlijk ons voor in. Het werkt twee kanten op; jouw merk moet juist worden vertegenwoordigd, maar het concept moet ook passen binnen de waarden en normen van de influencer. Het is een zeer menselijke manier van adverteren en opvallen, en dus de toekomst. Met kennis van zaken zorgen wij dat je het juiste publiek met de juiste influencers bereikt!